از سپهر اندیشه ایران زمین
از سپهر اندیشه ایران زمین

از سپهر اندیشه ایران زمین

سخنان حکیمانه

حکیم ارد بزرگ : میرآب ، به اندازه دهد ، همه دشت سبز خواهد بود .

مهمترین کار سرپرست ، انجام درست کاریست ، که بر دوش گرفته است . حکیم ارد بزرگ

میدان کار و تصمیمات سیاستمداران ، باید شفاف و برای مردم ، آکواریومی باشد . حکیم ارد بزرگ

میرآب ، به اندازه دهد ، همه دشت سبز خواهد بود . حکیم ارد بزرگ

اگر ارزش های میهنی کمرنگ شوند، یکپارچگی کشورها به چالش کشیده می شود . حکیم ارد بزرگ (پدر فلسفه نوین)

همسایه خوب ، ستودنیست چرا که مایه امنیت و آرامش است . حکیم ارد بزرگ (برترین فیلسوف جهان)

تنهایی را برای دشمن خویش نیز آرزو نکنید . حکیم ارد بزرگ

ایران، هیچگاه از کشور عربستان، دوستی نمی بیند. ما همواره باید این کشور و دیگر همپیمانانش را در جهان منزوی سازیم، ایرانیانی که در عربستان و دیگر کشورهای جنوب خلیج فارس، سرمایه گذاری کرده اند، در واقع به سرزمین مادری خویش پشت نموده اند. "اُرد" به کارشناسان، هنرمندان و ورزشکارانی که دانش، هنر و توان خود را صرف رشد کشورهای جنوب خلیج فارس می کنند، می گوید : چاقوی دشمنان ایران زمین را تیز می کنید. حکیم ارد بزرگ (استاد حکمت و فلسفه)

برج و باروهای کهن به ما می گویند: از ما زیباتر و سترگ تر بسازید، نه آنکه در برابر ما زانو زده و ایران را از رشد و پیشرفت بازدارید. حکیم ارد بزرگ

ایران یک کشور "مادر فرهنگ" است. ایران و 20 کشور دو سوی آن، بافتی مشترک در حوزه فرهنگ و پیشینه کهن دارند، این بافت همگون را "قاره کهن" می نامم. قاره کهن شامل سرزمین های: ایران، قزاقستان، تاجیکستان، قرقیزستان، ازبکستان، ترکمنستان، افغانستان، شمال غربی هندوستان (سرزمین کشمیر)، پاکستان، عراق، ترکیه، سوریه، لبنان، قبرس، جنوبی ترین بخش روسیه در میانه استراخان در شمال دریای خزر تا جنوب اکراین، آذربایجان، ارمنستان، گرجستان و بحرین می باشد. لازم به یادآوری است که در جهان امروز، قاره آسیا وابسته به مادر فرهنگی چین و اروپا از آن مادر فرهنگ یونان می باشد، مادر فرهنگی قاره کهن نیز کشور ایران است. قاره کهن با همگرایی هر چه بیشتر، می تواند با توسعه همکاریهای اقتصادی، نظامی و امنیتی و... توانمندترین قاره جهان باشد.  حکیم ارد بزرگ

سیاستمدار خوب ، باید درونی آرام و دلی شاد داشته باشد تا مردم را به چهار میخ نکشد . حکیم ارد بزرگ

_______________________________


پایان رای گیری در ترکیه    
۱۳۹۴\۰۸\۱۰ - ۵:۴۶ PM


‌ کار شعبه های اخذ رای در ترکیه در چارچوب انتخابات پارلمانی زودهنگام ،‌ پایان یافت .

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه پس از آنکه رای اش را در یکی از حوزه های استانبول به صندوق انداخت در جمع خبرنگاران گفت :همه باید به نتایج صندوقها احترام بگذارند .
---------------
کاهش ۷ تا ۱۲ درجه‌ای دما    
۱۳۹۴\۰۸\۱۰ - ۵:۴۲ PM


کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام کاهش دما در اکثر مناطق کشور از وزش باد شدید در شمال‌شرق و جنوب‌شرق کشور خبر داد و برای ارتفاعات استان تهران بارش برف را پیش‌بینی کرد.

امین‌حسین نقشینه در گفتگو با خبرگزاری صدا و سیما گفت: با تقویت جریان‌های سرد و شمالی امروز و فردا کاهش دما برای نیمه شمالی کشور محسوس‌تر است و روی دامنه‌های کوهستانی شمال غرب و ارتفاعات مرکزی زاگرس پیش بینی بارش برف کردیم.


وی افزود : همچنین فردا از سمت نیمه غربی کشور افزایش نسبی دما رخ خواهد داد و انتظار داریم دما امروز برای نیمه شمالی کشور تا هفت درجه و برای شمال شرق تا 12 درجه سانتیگراد افت پیدا کند.


کارشناس سازمان هواشناسی افزود: امروز وزش باد شدید بر اثر سامانه پرفشار از عرض‌های شمالی برای مناطق شمال غرب، سواحل دریای خزر، دامنه‌های جنوبی البرز، شمال شرق و جنوب شرق کشور وزش باد شدید را ایجاد می‌کند.


نقشینه ادامه داد: امروز در مناطق شمال غرب، غرب، دامنه‌های جنوبی البرز، دامنه‌های زاگرس مرکزی، شمال‌شرق و سواحل شمال کشور بارش‌ باران خواهیم داشت که در سواحل شمال کشور بارش‌ها از شدت بیشتری برخوردار است. همچنین برای برخی از مناطق در نواحی مرکز، جنوب، شرق و جنوب شرق رگبار و باران و رعد و برق خواهیم داشت که به تدریج امشب از شدت بارش‌های شمال‌غرب و غرب کاسته می‌شود.


وی گفت: فردا با فعال شدن سامانه بارشی بر روی سواحل شمال کشور به ویژه سواحل مرکزی و غربی بارش‌ها از شدت بیشتری برخوردار خواهد بود. همچنین دامنه‌های زاگرس مرکزی، دامنه‌های جنوبی البرز، برخی از مناطق در مرکز و شرق بارش باران خواهند داشت که بارش‌ها به صورت پراکنده در جنوب شرق و شرق رخ می‌دهد. این بارش‌ها بر روی مناطقی از استان‌های کرمان، هرمزگان، جنوب فارس، شمال سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی خواهد بود.


کارشناس سازمان هواشناسی ادامه داد: روز سه‌شنبه بارش‌های پراکنده‌ای در دامنه‌های جنوبی البرز و مناطق شمال شرق و شرق خواهیم داشت برای تهران انتظار داریم امروز در برخی از ساعات بارش باران داشته باشیم و برای شهرهای جنوبی استان نیز باد شدید و بر روی ارتفاعات بارش برف پیش‌بینی شده است.


وی در پایان گفت: بیشینه دمای تهران امروز با هفت درجه کاهش به 13 درجه سانتیگراد رسید و کمینه دمای فردا صبح تهران پنج درجه پیش‌بینی شده است .


کمینه دمای فردا صبح فیروزکوه و آبعلی دو تا سه درجه سانتیگراد زیر صفر خواهد رفت. فردا بیشینه دمای تهران کاهش دارد و به 11 درجه می رسد.